Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolloway, Robert E.
InstitutionERIC Clearinghouse on Information Resources, Syracuse, NY.
TitelEducational Technology: A Critical Perspective.
Quelle(1984), (65 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Economic Factors; Educational Innovation; Educational Media; Educational Technology; Educational Trends; Literature Reviews; Media Adaptation; Position Papers; Social Influences; Teacher Education
AbstractThis document reviews writings and studies that raise questions and identify issues about the use of technology in education to help in the development of clear statements of the purposes of educational technology, education, and the needs of society. The collection of ideas, commentary, and discussion reviews a wide range of viewpoints held by both critics and advocates of technology. A variety of views represent the way things are done as well as the tools and machines used in the process. The emphasis is on the context, especially social and economic forces, that shape decisions about technology in education. This review is designed to help the reader frame balanced and constructive responses to technology-related issues and questions, and to encourage initiative in decision-making regarding the adaptation of technology for education. The table of contents and index help identify significant viewpoints represented in the review, and an extensive bibliography is included. (THC)
AnmerkungenInformation Resources Publications, 030 Huntington Hall, Syracuse University, Syracuse, NY 13210 ($7.95 plus $1.50 shipping and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: