Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHalasz, Ida M.; Desy, Jeanne
InstitutionOhio State Univ., Columbus. National Center for Research in Vocational Education.
TitelManaging Learning Time: A Vocational Educator's Handbook. Special Publications Series No. 45.
Quelle(1984), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Classroom Observation Techniques; Data Analysis; Data Collection; Guidelines; Postsecondary Education; Records (Forms); Research Design; Research Methodology; Research Needs; Research Utilization; Technical Education; Time Factors (Learning); Time Management; Time on Task; Vocational Education; Worksheets
AbstractThis handbook is designed to guide teachers, administrators, supervisors, inservice coordinators, and teacher educators in conducting time-use analyses. Discussed in the first two chapters of the guide are key concepts and definitions pertaining to time-use analysis and highlights of research dealing with time use in education. The remaining three chapters deal with the following three stages in conducting a time-use analysis: discovering how time is used (planning a time-use analysis and conducting observations); deciding what change is needed (computing time use, displaying results, and interpreting findings); and changing day-to-day practice (enhancing time use and developing action plans). Appendixes to the manual include an observation form and a series of worksheets on the following topics: computing and displaying time use, interpreting results, and developing a teacher's action plan. A list of references concludes the guide. (MN)
AnmerkungenNational Center Publications, Box F, National Center for Research in Vocational Education, 1960 Kenny Road, Columbus, OH 43210-1090 (SN45--$5.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: