Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRajan, T. N.
TitelCurriculum Development in the Changing Context of Information: INSDOC Experience.
Quelle(1983), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Developing Nations; Higher Education; Information Needs; Information Science; Information Scientists; Information Services; Information Systems; Library Education; Library Schools; Management Development; Position Papers; India
AbstractBased on the INSDOC experience, this document examines the types of information institutions emerging in India and the varied types of manpower required to organize and manage information services in this changing context. Following a discussion of the current situation and an enumeration of the different categories of information professionals now active, a rough parameter for delimiting information science with a specific focus on service is presented. Information science is examined as an intersection of four distinct areas: subject knowledge, information handling, information technology, and management. The curriculum of the INSDOC training course leading to an Associateship in Information Science is then examined on the basis of the philosophy and approach just outlined. The course contents and syllabus of the course are given in some detail. (Author/THC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: