Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLibrary of Congress, Washington, DC. Congressional Research Service.
TitelHow Can the Federal Government Best Decrease Poverty in the United States? National Debate Topic for High Schools, 1984-1985, Pursuant to Public Law 88-246.
Quelle(1984), (855 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Debate; Federal Government; Government Role; High Schools; Living Standards; Persuasive Discourse; Poverty; Public Policy; Quality of Life; Social Problems; Speech Communication
AbstractDesigned to facilitate research, preparation, and presentation of arguments for the national debate topic, this manual summarizes trends in poverty over the past 24 years, examines reasons for changes in the rate of poverty, discusses demographic characteristics of the poverty population, and analyzes methods used to calculate the number of poor Americans. The volume begins with a collection of articles and excerpts from books that present a general background on poverty and issues surrounding potential government policies directed at reducing poverty. Subsequent parts are devoted to each of three debate propositions: that the federal government should (1) guarantee a minimum annual cash income to all United States citizens, (2) adopt a negative income tax to assist all citizens living in poverty, and (3) provide employment for all employable citizens living in poverty. The manual concludes with a guide to information sources and brief bibliographies of selected additional readings and available government publications. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: