Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyams, Nina
InstitutionStanford Univ., CA. Dept. of Linguistics.
TitelSemantically-Based Child Grammars: Some Empirical Inadequacies.
Quelle(1984), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Child Language; Comparative Analysis; Grammar; Italian; Language Acquisition; Learning Processes; Linguistic Theory; Preschool Children; Semantics; Validity
AbstractIt is argued that the general consensus of researchers of child language that the grammatical system underlying the child's earliest multiword utterances is semantically-based, fails to provide an adequate description of even the earliest multiword utterances, and that the most sparing account of the acquisition data must include reference to syntactic features. Data from 11 monolingual Italian speaking children aged 1.9 to 2.4 years were analyzed for five productive processes in early language: subject-verb agreement, agreement with noun phrase, absence of lexical subjects, post-verbal subjects, and clitic/noun phrase distribution. In each instance, the empirical predictions deriving from a semantically-based system are not supported by the acquisition data. It is concluded that all the data point to an early grammar making reference to various grammatical categories, rules, and relations, a grammar that, unlike the semantically based model, is not qualitatively different from adult grammar and in which syntax and semantics develop in parallel. (MSE)
AnmerkungenPRCLD, Department of Linguistics, Stanford University, Stanford, CA 94305 ($12.00 for entire volume; individual papers not available).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: