Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVanderbilt Univ., Nashville, TN.
TitelLearning Potential Assessment for Preschool Children. Final Report.
Quelle(1983), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCues; Evaluation Methods; High Risk Persons; Learning Processes; Mediation Theory; Mild Mental Retardation; Preschool Education; Student Evaluation
AbstractTwo methods of dynamic assessment, graduated prompt and mediation, were compared to each other and to static assessment of 60 mildly mentally retarded or academically at risk preschoolers. Measures included Ss' classification as learner or nonlearner, achievement on independent performance, achievement on pretest and transfer posttest, observed off-task behavior, and amount of time in training. Dynamic models were chosen because of advantages in identifying children with intellectual deficits and ascertaining educationally relevant diagnostic information. Ss receiving dynamic assessment showed learning potential not exhibited on static assessment. Ss receiving mediation dynamic assessment performed a transfer task better than the graduated prompt and static assessment groups. Amount of training time did not account for results. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: