Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelHolding Conferences with Student Teachers. Suggestions for Planning, Conducting, Evaluating.
Quelle(1974), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Conferences; Cooperating Teachers; Helping Relationship; Higher Education; Individual Counseling; Preservice Teacher Education; Student Evaluation; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teacher Student Relationship
AbstractThis pamphlet offers advice on planning, conducting, and evaluating effective conferences during supervised student teaching. Sections cover: (1) types of conferences needed--formal and informal conferences with the building principal, the student teacher, cooperating teachers, and college supervisor, and conferences with other teachers and student teachers; (2) shared conference responsibilities of the cooperating teacher, the student teacher, and the college supervisor; (3) factors to consider in planning the conference format; (4) key topics to be discussed in daily and weekly conferences; and (5) key topics to discuss at the initial, mid-term, and final conferences. An evaluation check-list on conference practices and skills for the cooperating teacher's use is included. Sample student evaluation forms are appended. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: