Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRaggatt, Peter (Hrsg.); Harry, Keith (Hrsg.)
InstitutionOpen Univ., Walton, Bletchley (England). Distance Education Research Group.
TitelTrends in Distance Higher Education. Part I. DERG Papers Number 10a.
Quelle(1984), (60 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAudiotape Recordings; Case Studies; Distance Education; Educational Radio; Educational Television; Foreign Countries; Higher Education; International Organizations; Microcomputers; National Programs; Program Descriptions; Program Development; Research Projects; Telecommunications; Universities
AbstractThis volume, the first of two, documents a selection of current worldwide research and activities and new developments in the area of distance-taught higher education. An introductory editorial summarizes the current status of distance teaching in higher education and identifies trends drawn from the reports collected. Details of origins, size, the student body, courses, media and methods, production and delivery systems, government, and finance are provided for Deakin University and the University of New England, Australia; the Radio and Television Universities of the People's Republic of China; University of the South Pacific, Fiji; University of Air (Hoso Diagaku), Japan; Allama Iqbal Open University, Pakistan; Sukhothai Thammathirat Open University, Thailand; and the Open University, United Kingdom. Other international initiatives and developments are outlined in reports describing the Centres de Tele-enseignement Universitaire and Ecole Normale Superieure de Saint-Cloud, France; distance education in Swedish Universities; the International Council for Distance Education Research Committee; and the United Nations University/International Centre for Distance Learning. (LMM)
AnmerkungenDistance Education Research Group, The Open University, Walton Hall, Room 2229 M Block, Milton Keynes, MK7 6AA, United Kingdom. (2 British pounds per copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: