Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeller, Harold W.
TitelStandards Now, Standards Always, The Bulwark of a Strong Profession.
Quelle(1983), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Disabilities; Elementary Secondary Education; Professional Education; Standards; Teacher Education
AbstractThe paper criticizes the lack of standards of excellence in special education and notes the damaging effect of this situation on teacher education. It draws parallels with the reform of medical education in the early 1900's, describing the changes instituted at Harvard and Northwestern Universities and the developments fostered at the Johns Hopkins Medical School. Many of the same obstacles that hindered reform in medical education exist today in the field of special education, including fear of declining enrollments, the field's inability to seek and accept reform, and lack of application of basic research to problems confronting teachers. The paper concludes by citing the Council for Exceptional Children's ongoing work on professional standards which has resulted in eight proposed principles as the code of ethics for the special education profession. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: