Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRose, Janet S.; Popham, W. James
TitelDeveloping a Defensible Language Skills Test for Teachers.
Quelle(1984), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBoard of Education Policy; Elementary Secondary Education; Political Issues; Reading Skills; Teacher Dismissal; Teacher Evaluation; Test Construction; Test Validity; Writing Skills
AbstractThis presentation describes the rationale and major steps in the development of the Teacher's Test of Language Skills (TTLS) to be administered to selected certificated teachers in the Charleston County School District, South Carolina. The paper recounts the factors underlying the establishment of the School Board's policy, then traces the major events in the development of the TTLS from a dual perspective--that of the school district and that of the test developer, IOX Assessment Associates. The authors deal with (1) the isolation of competencies to be tested, (2) the creation of test specifications, (3) the development of test items, (4) the field-testing of TTLS items, and (5) the creation of multiple forms of the TTLS. Both test-development and political considerations are addressed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: