Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarnine, Douglas; Gersten, Russell
TitelThe Effectiveness of Direct Instruction in Teaching Selected Reading Comprehension Skills. Preliminary Draft.
Quelle(1983), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDirected Reading Activity; Metacognition; Reader Response; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Research; Reading Skills; Reading Strategies; Research Methodology; Secondary Education; Student Teacher Relationship; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractAs a first step in developing a research program that united several individual strands of comprehension research, this paper describes studies that relate to the effectiveness of direct instruction. Various sections of the paper discuss the following topics: (1) variables in the direct instruction model, (2) teacher performance variables, (3) instructional design variables, (4) teaching component skills, and (5) limiting cases for strategy practice and feedback. Overall findings reported in the paper suggest that direct instruction provides a framework for analyzing comprehension instruction in terms of teaching techniques, text structures, metacognitive strategies, and specific skills. (CRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: