Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarza, Raymond T.
InstitutionCalifornia Univ., Riverside.
TitelSociocultural and Educational Assumptions in Follow Through Programs: A Need for Pragmatic Integration.
Quelle(1981), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Democracy; Disadvantaged Youth; Early Childhood Education; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Responsibility; Ethnic Groups; Ethnocentrism; Minority Groups
AbstractThis examination addresses sociocultural, educational, and psychological implications for the planning and implementation of large-scale educational interventions such as Project Follow Through. The first part of the paper provides an overview of issues related to the educational plight of economically disadvantaged children. Particular attention is given to the notion of cultural diversity and its educational implications. The latter portion of the paper consists of a critical analysis of the theoretical assumptions of Follow Through programs implemented during the past decade. These programs are classified according to four approaches: behavior modification, cognitive growth, personal growth, and sociocultural and bilingual/bicultural. Specific recommendations for overcoming the theoretical limitations of these previous programs are presented. Emphasis is placed on acknowledging racial and ethnic differences rather than stressing conformity. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: