Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Ronald T.
InstitutionGeorgia State Univ., Atlanta. Dept. of Early Childhood Education.
TitelA Comparison of Differential Treatment Approaches for Impulsive Responding of Hyperactive Children at Two Age Levels. Final Report.
Quelle(1978), (112 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Development; Conceptual Tempo; Drug Therapy; Emotional Disturbances; Hyperactivity; Intervention; Modeling (Psychology); Psychoeducational Methods; Secondary Education
AbstractThe study examined the effectiveness of two psychoeducational treatment approaches and drug therapy on the impulsivity of 120 hyperactive emotionally disturbed children in two age groups (mean ages 13 and 8 years old). The psychoeducational approaches tested were modeling of reflective behavior and a specific instructional procedure to increase reflective behavior. Drug therapy's effects were considered alone and in combination with the instructional approaches. Pre- and post-test measures of error and time were compared for Ss on the Matching Familiar Figures Test, the coding subtest of the Wechlser Intelligence Scale for Children-Revised, and a school-related copying task. Results revealed a developmental trend toward reflection in hyperactive children. In contrast to previous research, it was found that Ss treated without drug therapy performed significantly better than Ss treated with stimulant drup therapy. The use of psychoeducational approaches was effective in altering Ss' impulsive responding. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: