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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Interviews with executives, managers, and entry-level engineers and analysts in 15 large corporations from both technical and nontechnical fields yielded sociolinguistic information about some of the writing problems young professionals have. The first of the problems is the familiar case in which the writer uses overly elaborate syntax and inappropriately specialized or inflated diction. Another problem is the writer's inability to determine the appropriate level of detail and specificity for a document. In a number of cases the writers provide too many or overly esoteric details. Another corporate writing concern is producing the right kind of discourse structure for certain writing tasks. Specifically, in texts where writers should be making conclusions and recommendations, they characteristically use narrative rather than analytic structures. To an extent, the choice of text structure is a matter of training, but it is also a phatic act, which seeks to establish membership in a privileged group. This suggests that the writing problem depends on the personality of the writer as it is shaped by his or her community, in this case the scientific community. (HOD)
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Standortunabhängige Dienste
Herndl, Carl G.: Hierarchies of Audiences and Texts. 1984.
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