Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWoolfolk, Anita E.; Woolfolk, Robert L.
TitelAn Empirical Investigation of Training in Time Management: Effects of Specific Planning and Self-Monitoring.
Quelle(1984), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducation Majors; Higher Education; Planning; Preservice Teacher Education; Program Effectiveness; Student Behavior; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Time Management; Training
AbstractEighty-one student teachers in four classes were randomly assigned to one of three groups to test the effectiveness of brief training in time management techniques. The first group, a control, received no training. Experimental Group 1 received basic training in time management by reading a book and attending a presentation on the subject while Experimental Group 2 received the same training and, in addition, implemented two specific time management procedures, daily planning and self-monitoring, under the supervision of the experimenter. Analyses of variance indicated significant differences among the groups in the expected direction on measures of promptness in completing assignments during student teaching and on self-perceived improvement in using time effectively. (Author/JMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: