Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrossmann, Jorg; Mayer, Beat
InstitutionMediendidaktische Arbeits und Informationsstelle, Bern (Switzerland).; Amt fuer Unterrichtsforschung und -planung der Erziehungsdirektion des Kantons, Bern (Switzerland).
TitelMedien + Erziehung: Grundlagen, Ziele, Thesen (Media and Education: Foundations, Objectives, Philosophy).
Quelle(1983), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Educational Media; Foreign Countries; Information Science; Mass Media; Media Selection; Teaching Methods; Technological Advancement; Switzerland
AbstractBecause information technology is now part of our everyday life, the issue is not whether modern media should be used in education, but rather how they should be used to the best advantage. Media education aims at development of a critical but fundamentally positive relation with media and should start from childrens' everyday life and point at a conscious, responsible utilization of all available media. It should also encourage children to produce media themselves. Mass media should consequently be used to support, not to endanger, human contact and communication. Therefore, media education must help children to understand how mass media work, and what and who stand behind them. Media education should be considered as an important factor of all educational work. Its principal aims are to improve children's ability to communicate, make decisions, and act. Children are as much confronted with modern media as adults. It is the teacher's task to help children classify, complete, and interpret the information with which they are confronted. Teachers should use mass media in teaching, not instead of teaching. This report lists possible themes concerning media education for a variety of subjects including languages, religion, geography, and history. (Author/LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: