Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSuydam, Marilyn N. (Hrsg.); Kasten, Margaret L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.; ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelInvestigations in Mathematics Education. Volume 17, Number 1.
Quelle17 (1984) 1, (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Area; Calculators; Cognitive Processes; Computation; Educational Research; Elementary Secondary Education; Error Patterns; Geometric Concepts; Higher Education; Induction; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Problem Solving; Ratios (Mathematics); Student Attitudes; Student Teacher Relationship; Teaching Methods
AbstractThis issue contains abstracts and critical comments on 11 articles, plus an editorial comment entitled "A Teacher Shortage?". Studies included concern solution processes on addition and subtraction examples; numerical rule induction; individual differences in performance on manipulative, pictorial, and symbolic tasks; the effect of a calculator curriculum; proportionality rules in judgments of area; van Hiele levels of geometric thought; interaction patterns and attitudes; word problems with ratios; incremental development in algebra; instruction with two types of calculators; and errors in translation from sentence to equation. Research studies reported in "Resources in Education" from July to September 1983 are listed. (MNS)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (subscription $8.00, $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: