Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSolliday, Michael A.; Seiferth, Berniece B.
TitelEducation versus Indoctrination: Is It an Issue in Illinois Social Studies?
Quelle(1983), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Freedom; Censorship; Educational Research; Elementary Secondary Education; Higher Education; Instructional Materials; Social Studies; Teaching Methods; Textbook Evaluation; Textbook Selection; Textbook Standards; Illinois
AbstractThe extent and nature of censorship in Illinois social studies classrooms is assessed. A questionnaire included in the state Council for the Social Studies newsletter asked social studies teachers at all levels to respond to a 12-item questionnaire covering censorship of texts, teaching methods, textbook selection processes, and origins of censorship. While data are still being analyzed, responses thus far (n=43) suggest that Illinois social studies teachers are relatively free from academic censorship. However, teacher responses to date have been predominantly from secondary- and university-level teachers, making it difficult to assess the situation at the elementary level. Moreover, the issue of self-censorship, in which teachers refuse to cover certain topics, has not been addressed in this study and may be cause for concern to educators and school children. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: