Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreene, Brenda Z.
InstitutionNational School Boards Association, Washington, DC. Educational Policies Service.
TitelCurriculum: The Board's Role.
Quelle15 (1984) 1, S.1-3 (8 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Education; Board of Education Policy; Board of Education Role; Community Control; Court Litigation; Curriculum; Dress Codes; Elementary Secondary Education; Legal Responsibility; Principals; Required Courses; School District Autonomy; State School District Relationship; Illinois; Michigan; Minnesota; Ohio
AbstractAs a result of the National Commission on Excellence in Education report and other recent studies, an increasing number of governors and state legislators have sought to establish new requirements and minimum standards statewide. Addressing the potential threat that these requirements represent to local school boards in their efforts to maintain control over curriculum policies, this issue's lead article emphasizes the board's responsibility to keep as much control as possible by reviewing its own policies, clarifying its goals and practices, keeping informed, developing new courses, establishing an ongoing evaluation, ensuring effective policy implementation, and informing state regulators of the particular needs of the local community. (JBM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: