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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A library survey was conducted during February 1983 to ascertain the characteristics of the user population, user needs, and user satisfaction with library services in five science and technology libraries at the University of Texas at Austin, including the chemistry, engineering, geology, physics-mathematics-astronomy, and science libraries. A random sample of 900 users were given the survey as they entered one of the five libraries; a total of 680 surveys were completed. It was found that (1) the largest proportion of individuals entering the libraries were underclassmen and students; (2) over three-fourths of the users at each of the libraries visited the library weekly; (3) respondents used the libraries the most often to study their own materials, to obtain information for research and/or class assignments, and to photocopy materials; and (4) most users said they were usually able to find the materials they were seeking in the library. This publication describes survey methodology and results, with tables showing responses to each survey item. Other results reported are concerned with specific libraries used most often and time of library use. A sample questionnaire is also provided. (Author/ESR)
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Standortunabhängige Dienste
Curran, Linda T.; Holahan, Carole K.: Library Use in the Science and Technology Libraries, Spring Semester, 1983. RB-83-2. 1983.
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