Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inImel, Susan
InstitutionERIC Clearinghouse on Adult, Career, and Vocational Education, Columbus, OH.
TitelGuidelines for Working with Adult Learners. Overview: ERIC Fact Sheet No. 25.
Quelle(1982), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adult Learning; Adult Programs; Adult Students; Guidelines; Instructional Design; Learning Motivation; Program Development; Resource Materials; Student Characteristics; Student Participation; Student Responsibility
AbstractThis fact sheet offers guidelines to consider when developing educational programs for adults. Characteristics of adults which affect learning are discussed under the following headings: adult life cycle; time orientation geared toward immediacy; broad base of experience; independent self-concept; and social roles. The importance of allowing adults to assume responsibility for their learning is emphasized along with several ways in which this can be achieved. Four basic steps in the instructional design process are described: specifying objectives; identifying and arranging learning tasks; selecting techniques and devices; and developing evaluation instruments. Involvement of adults in the development of educational programs is discussed in relation to developing program objectives, content, activities, and evaluation. Nine techniques for enhancing the learning motivation of adult students are offered. A bibliography is included which cites five resources available from the Educational Resources Information Center (ERIC) system. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: