Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
THE FOLLOWING IS THE FULL TEXT OF THIS DOCUMENT: Something good is happening in Indiana that may be a model for the nation. The Indiana Congress on Education, which convened for the first time last June, could be an unconventional but effective way to change public policy. Throughout the fall, we've been treated to demonstrations of the conventional way of changing policy. Typically, change begins when an event catalyzes public unrest. Take the publication last spring of A NATION AT RISK as the most potent recent example of the mobilization of public unrest. Suddenly education--particularly its shortcomings--became a major national concern. This unrest in turn mobilized the efforts of lawmakers at both the state and federal levels. Seven bills were thrown into the congressional hopper in the first two months after the release of the report. Federal legislators have pretty short attention spans, however. Most of those bills are already dead or dying; new concerns have wrested the spotlight away from the problems of the schools. In the statehouses, though, the concern about the "rising tide of mediocrity" that was prompted by the report of the National Commission on Excellence in Education persists. Already, new laws exist that mandate stiffer graduation requirements and longer school days and years. More such laws are yet to come. This is the way such changes usually take place. Passing a problem--any problem--along to the legislature (at whatever level) tends to give the public the feeling that the matter has been dealt with. And yet legislators, though they are expected to represent their constituents' wishes, are not necessarily representative of all of their constituents. Too, the laws that are eventually enacted do not always address the original problem, nor do they guarantee that the public will have been fully involved in the change or even given much chance to become informed. The intent of the Indiana Congress on Education is entirely different. It aims to create an "informed interest" in education, according to Harley Bierce, the Pulitzer Prize-winning journalist who directs the program. "We want to develop a feeling for what people think is important about Indiana schools and about where we want to go," he says. "Solutions grow out of more than facts; they grow out of an environment of spirit. The process is as important as the product." The process is important. Bierce and the other organizers of the Indiana Congress (including, for example, Thomas Binford, former chairman of the board of the Indiana National Bank) divided the state into 14 regions. From each region they invited community leaders to the first Congress; these leaders included schoolpeople, politicians, businesspeople, and students. The first meeting defined the task ahead (Dean Evans's article in this issue was one of the presentations at that June meeting). Now the regional committees are visiting at least four school districts in each region--interviewing teachers, administrators, students, and community leaders. In so doing, they will compile two pictures of schools: as they are and as Indiana citizens would like them to be. They will carry these impressions to another meeting of the Congress on Education early next year. What will come of all of this effort? At the very least, a feeling of community as regards education in Indiana, a network of new relationships between schools and informed, interested citizens. When you think about it, that's a lot. (Author)
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
Cole, Robert W.: Creating "Informed Interest" in Education. The Editor's Page. 1983.
eric_ed236768
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)