Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStyer, Sandra
TitelIntegrating Women's Studies in Teacher Education: Some Recommended Strategies.
Quelle(1983), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChange Strategies; Curriculum Development; Feasibility Studies; Higher Education; Instructional Development; Instructional Materials; Needs Assessment; Teacher Education; Teaching Methods; Team Teaching; Womens Studies
AbstractThe feasibility of incorporating women's studies into the regular teacher education curriculum was explored. Suggestions and recommendations on developing the curriculum were made, focusing on considerations such as: (1) availability of adequate resource materials; (2) development of sample course syllabi for instructors of women's studies in teacher education; (3) possible teaching strategies, such as cross-listing courses and team teaching; (4) degree to which women's studies have already been included in teacher education; (5) faculty members who would be willing to serve as resource persons in education classes; and (6) developmental possibilities inherent in seminars and study/discussion group sessions. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: