Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoros, Denise L.; und weitere
InstitutionPerkins School for the Blind, Watertown, MA.
TitelA Community-Based Vocational Model for Deaf-Blind Youth: Assessment of Student Behavior Change and Employer/Co-Worker Attitudinal Change.
Quelle(1983), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Attitude Change; Behavior Change; Community Resources; Deaf Blind; Employee Attitudes; Employer Attitudes; Job Skills; On the Job Training; Vocational Adjustment; Vocational Education; Young Adults
AbstractProject ADVANCE (Action for the Development of Vocational Alternatives and New Concepts in Education) has served 27 deaf blind students (16 to 22 years old) through on the job training at local community businesses. Students have been involved in such positions as greenhouse workers, food service workers, maintenance personnel, and bakery production assistants. Analysis of student change through observations of 18 participants revealed an increase in independent performance of the task and decreases in the amount of instructional interaction required, the amount of time seeking help, and inattentiveness to task during work time. Ss showed a marked increase in student productivity and less dependence on supervision. Both coworkers and employers indicated positive responses, with many learning a variety of ways to communicate with the students. Results demonstrated that there are more viable work alternatives for deaf blind individuals than had previously been thought. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: