Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Alex B.; Fiscus, Edward
TitelSchool Psychologists' Use of Nondiscriminatory Assessment: Implications for Educating Handicapped Minority Students.
Quelle(1983), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Disabilities; Elementary Secondary Education; Minority Groups; School Psychologists; Student Evaluation; Test Bias
AbstractThe study investigated the use by school psychologists of procedures for nondiscriminatory assessment of handicapped students. Ss were surveyed via the School Psychologists' Use of Nondiscriminatory Assessment (SPUN). Results indicated that Ss never used most of the techniques during evaluation described in SPUN. Further, Ss indicated they they were frequently involved in educational programing for handicapped minority students, except for outlining classroom activities emphasizing cultural diversity and identifying educational materials depicting multicultural themes. Findings suggested that school psychologists undergo extensive preservice and inservice training on administering and perhaps also developing techniques for nondiscriminatory assessment. It was also recommended that educators identify educational materials related to racial and ethnic themes. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: