Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAlberta Dept. of Education, Edmonton.
TitelDependent Handicapped: Curriculum Guide.
Quelle(1982), (324 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Check Lists; Communication Skills; Concept Formation; Curriculum Guides; Daily Living Skills; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Interdisciplinary Approach; Interpersonal Competence; Language Acquisition; Psychomotor Skills; Recreational Activities; Self Care Skills; Severe Mental Retardation; Teaching Methods
AbstractThe curriculum guide takes a transdisciplinary approach to developing skills in severely and profoundly retarded students. The introductory section explains that the curriculum incorporates the principles of student dignity, a developmental focus, normalization and a continuum of services, and systematic teaching strategies. Offered are guidelines for stress observation and assessment, instructional planning, reinforcement, and ongoing evaluation. Six sections outline objectives, teaching methods, and materials for the following skill areas (subareas in parentheses): communication (receptive and expressive language); socialization (awareness of self and others, play, and behavior control); purposeful activities (orientation, daily routines, work skills, home skills, and community skills); and recreation (water activities, physical activities and sports, creative activities, outdoor activities, and leisure activities). Appendixes contain a checklist to chart student progress, a glossary of psychoeducational, physical, and medical terms; and a list of resources which include a basic book list, titles of reference books, and a list of assessment guides. (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: