Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Janie L.
InstitutionOklahoma City Public Schools, OK. Dept. of Planning, Research, and Evaluation.
TitelA Study of Mental Ability Testing and Its Implications for the Oklahoma City Public Schools.
Quelle(1981), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Ability; Cost Effectiveness; Elementary Secondary Education; Intelligence Tests; Minority Groups; Relevance (Education); Test Bias; Test Reliability; Test Validity; Urban Schools
AbstractThis study follows a 1980 moratorium on group mental ability testing called by the district's superintendent when questions relating to the informational value and cost-effectiveness of the Otis Lennon Mental Ability Test (OLMA) were raised by the Oklahoma City Public School District. Criticisms of intelligence tests and relevant issues are discussed in the following areas: nature of characteristics measured, cultural bias, extent of use, purposes which tests serve, misuses, psychometric concerns, cost, legislation affecting mental ability testing, and committee input. This report recommends discontinuing CLMA tests; ordering no new aptitude tests; and relying on other sources of information such as criterion-referenced tests, achievement tests, individual intelligence tests, and the "time-to-learn" concepts. (Author/WAM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: