Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBenton, Sidney E.; Jerrolds, Bob W.
TitelPredicting Success in an Educational Research Course.
Quelle(1982), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Educational Research; Grade Point Average; Graduate Study; Higher Education; Predictive Measurement; Predictive Validity; Pretests Posttests; Student Attitudes; Georgia; National Teacher Examinations
AbstractEighty-six North Georgia College students in four graduate sections of educational research taught by the same instructor were administered the Attitudes toward Educational Research Scale at the beginning and the end of the quarter. Attitude posttest scores were significantly higher than pretest scores. Undergraduate grade point averages (GPAs), entering graduate GPAs, and weighted common National Teacher Examination (NTE) scores were also obtained for the students. NTE scores were the single best predictor of achievement in the course, and both undergraduate and graduate GPAs were also significant predictors of achievement. Educational research attitude scores were not significantly related to scores on the achievement tests. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: