Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMatthews, Dorothy (Hrsg.)
InstitutionIllinois Association of Teachers of English, Urbana.
TitelPopular Literature: Its Compatibility with the Basics.
Quelle70 (1983) 2, (53 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescent Literature; Censorship; Elementary Secondary Education; English Instruction; Higher Education; Instructional Improvement; Literary Criticism; Literature Appreciation; Popular Culture; Reading Material Selection; Reading Materials; Student Interests; Student Needs; Teaching Methods
AbstractThis special journal issue contains nine articles on the subject of using popular literature in the classroom. Subjects covered in the articles include (1) using vernacular supernatural literature to teach the skills of literary analysis, (2) teaching Agatha Christie's "Curtain," (3) pairing the classics with detective fiction, (4) using fantasy literature with students afraid of great literature, (5) the classroom potential of science fiction, (6) the novels of S.E. Hinton, (7) using adolescent fiction to teach values clarification, (8) using traditional fables in the classroom, and (9) encouraging student involvement through popular books. A concluding article discusses ways to cope with censorship. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: