Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuller, Carol Blue
InstitutionStanford Univ., CA. Inst. for Research on Educational Finance and Governance.
TitelThe Social and Political Consequences of Increased Public Support for Private Schools.
[Report No.: IFG-TTC-8
Quelle(1982), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Elementary Secondary Education; Financial Support; Parochial Schools; Political Socialization; Private School Aid; Public Schools; School Choice; School Role; School Support; Social Stratification
AbstractThe potential consequences of increased public support for private schools are investigated in this paper. It begins with an examination of two social purposes of education: political socialization (or the acquisition of a common language, knowledge of one's government, knowledge of the role of the citizen, and tolerance for varying points of view) and reduction of stratification (or promotion of equality). Next, the possible changes resulting from greater public aid to private school are suggested, based on the current situation of public and private schools, and on the incentives within various proposals for increased public support. Finally, the impact of these possible changes on the goals of education in a democratic society are assessed, with regard to political socialization, social stratification, and political and financial support for public schools. (Author/JM)
AnmerkungenPublications, Institute for Research on Educational Finance and Governance, School of Education, CERAS Building, Stanford University, Stanford, CA 94305 ($1.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: