Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHantula, James
InstitutionUniversity of Northern Iowa, Cedar Falls. Malcolm Price Lab. School.
TitelBasic Social Studies Skills.
Quelle(1982), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Basic Skills; Check Lists; Content Area Reading; Critical Thinking; Geography Instruction; History Instruction; Junior High Schools; Learning Activities; Map Skills; Skill Development; Social Studies; Tests; Time Perspective
AbstractTwenty successfully field tested learning activities are designed to help junior high school students develop skills in reading social studies materials, critical thinking, geography, and history. Each self-contained activity includes background information, examples, and student exercises. Activities for improving content readings focus on key words, sexist words, social studies terms, important facts, and who, what, where, when, how, and why questions. To develop critical thinking skills, students complete exercises using flow charts, objective questions to ask for specific information, ratings, and sources of information concerning the achievements of significant persons. Activities to develop skills in interpreting maps and globes focus on map directions and keys, places in the news, places which share physical features in common, and places where important events occurred. Students develop skill in understanding time and chronology by learning to discriminate myths from facts, to recognize the importance of dates, to distinguish primary and secondary sources, to read time lines, and to analyze current events. A checklist of social studies skills and a skills test are included. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: