Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDrewes, Donald W.
InstitutionConserva, Inc., Raleigh, NC.
TitelVocational Education: Its Role in Productivity Improvement and Technological Innovation.
Quelle(1982), (81 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Agency Role; Human Resources; Industry; Labor Force Development; Postsecondary Education; Productivity; School Business Relationship; School Role; State Agencies; Technological Advancement; Vocational Education
AbstractThis report addresses productivity and technology from the perspective of state vocational education agencies. Chapter 1 explores the meaning and measurement of productivity and the benefits of productivity improvement--profits, a weapon against inflation, success in international trade, increased standard of living, improved quality of life, and equality of economic opportunity. In chapter 2, four major technological innovations and their consequent skills implications are briefly discussed. The four technologies are microprocessors, robotics, computer-assisted design, computer-assisted manufacturing systems, and the office of the future. Chapter 3 examines major external forces influencing America's present productivity position, including the thirst for capital, the shrinking share in foreign trade, a segmented economy, the job creation process, labor shortages, and the management climate. Chapter 4 suggests specific strategies and mechanisms for use by state-level vocational education agency personnel in productivity improvement efforts. Suggestions are grouped according to major agency functions: program planning, program funding, research and development, professional development, technical assistance, administration, and business/industry linkages. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: