Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIlomo, C. S.
InstitutionTanzania Library Service, Dar es Salaam.
TitelTowards More Effective School Library Programmes in Tanzania. Occasional Paper No. 23.
Quelle(1978), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Development; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Government Role; Legislation; Library Role; Library Services; Program Development; School Libraries; Tanzania
AbstractBeginning with an overview of the Tanzanian education system, this essay examines the problems associated with school library programs in Tanzania and reviews the steps being taken to improve those programs and enhance the effectiveness of school libraries within the Tanzanian educational system. The actions of the Tanzanian government affecting the performance of school libraries are recounted, the present state of school libraries in Tanzania is described, and the level of school library use is discussed. An outline of the support services provided to school libraries by the Tanzania Library Services is provided, as well as a list of steps toward the improvement of the school library system. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: