Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeatty, Paulette T.; und weitere
InstitutionTexas A and M Univ., College Station. Coll. of Education.
TitelAddressing Needs by Assessing Needs: A Handbook for Adult Education Program Planners. Special Community Service and Continuing Education Project. Final Report.
Quelle(1981), (115 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Data Analysis; Data Collection; Educational Needs; Educational Planning; Guidelines; Influences; Information Retrieval; Information Seeking; Information Sources; Measurement Objectives; Needs Assessment; Program Development; Research Design; Research Methodology; Research Needs; Search Strategies
AbstractPrepared to introduce adult education program planners to the basic concepts integral to and alternative strategies for conducting needs assessments, this instructional handbook consists of a series of six chapters or instructional booklets (also available separately--see note.) Topics covered in each chapter are as follows: introduction to needs assessment (stimulus for, definitions for, purpose of, target audience for, content of, use of, and benefits of instructional handbooks); determining what information to collect (determining scope, goals, and measures); determining where information can be found (determining target population, authorities, and recorded material); determining how to gather information (determining strategies for retrieving target populations, authorities, and recorded materials); determining how to summarize information (filtering, combining, and organizing need information); determining how to interpret information (determining forces impacting needs, sources of force information, strategies for gathering force information, and methods for summarizing force information). Covered next is the conclusion of the needs assessment project. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: