Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShigaki, Irene S.; Wolf, Willavene
TitelNormal and Gifted Children's Class and Conditional Logic.
Quelle(1982), (34 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Abstract Reasoning; Developmental Stages; Elementary Education; Gifted; Logical Thinking
AbstractThe study was designed to test the hierarchy of difficulty in the acquisition of principles of class and conditional logic for 120 children of normal intelligence, and to compare the relative rates of logic development for those children of normal intelligence with the rate of logic development found in a previous study involving 120 gifted children (5 to 10 years old). Results of the Shigaki-Wolf logic test revealed that the difficulty hierarchy of normal Ss' class and conditional principles was similar to that of gifted Ss. Logic principles fell into three clusters: the easiest were affirming the antecedent, conclusion, and denying the consequent; intermediary were negative conclusion, minor premise, and class chain; and most difficult were linear and nonlinear transitivity, major premise, and conditional chain. Gifted Ss were at least 2 years accelerated over normal Ss. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: