Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Washington, DC. Language and Orientation Resource Center.
TitelTeaching English to Haitians. Refugee Education Guide. General Information Series #26.
Quelle(1981), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; kreolisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; English (Second Language); Haitian Creole; Haitians; Interference (Language); Lesson Plans; Morphology (Languages); Phonology; Second Language Instruction; Syntax
AbstractThree types of information useful to English as a Second Language teachers of Haitian refugees are provided: (1) a discussion of the Haitian educational system and of reasons for the high illiteracy rate; (2) an explanation of the language situation in Haiti where the official language is French, and the native language of most of the population is Haitian Creole; and (3) a sketch of the phonetic system and pronunciation problems for Haitians learning English. The last part of the book presents an analysis of the phonology, morphology, and syntax of Haitian Creole and 19 English pronunciation lessons with notes. (AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: