Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiles, M.
TitelMisplanning for Disabilities in Asia.
Quelle(1981), (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Developing Nations; Disabilities; Educational Needs; Foreign Countries; Program Development; Rehabilitation; Asia
AbstractTwo papers examine proposed programs for the disabled in developing nations of Asia and practical drawbacks to integrated education for handicapped pupils in developing countries. The first paper contrasts government rehabilitation policy and planning in Asian countries with the strategies currently advocated by international organizations in the disability field. It examines the motivation behind government plans for large disability complexes, and enumerates the problems likely to be encountered by the community rehabilitation proposals promoted by the World Health Organization. The author suggests a "middle way" based on experience in Pakistan which would mobilize community resources in small inexpensive day centers providing a realistic level of rehabilitation while being open ended toward more, and less specialized, programs. The second paper points out the serious problems in normal schooling (such as much rote learning) in the developing countries and concludes that handicapped students are only occasionally well served in this setting. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: