Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohen, Judy; und weitere
InstitutionGuadalupe Educational Programs, Inc., Salt Lake City, UT.
TitelA Reading and Writing Program Using Language-Experience Methodology Among Adult ESL Students in a Basic Education Program. Volunteer Tutor Manual.
Quelle(1981), (210 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Adult Programs; Adult Students; Educational Assessment; English (Second Language); Functional Literacy; Immigrants; Language Experience Approach; Lesson Plans; Literacy Education; Minority Groups; Models; Program Development; Program Implementation; Reading Instruction; Teaching Methods; Tutoring; Tutors; Volunteer Training; Volunteers
AbstractThis manual is designed to aid volunteer tutors to use the LEX [language experience] Process for English Reading Instruction Manual (see note) to provide survival and functional English as a second language (ESL) to immigrant and minority people. The Process employs the methods of "language experience" in response to the widely varied language abilities of the students. Those students who are literate and who have survival-level communication skills, available in another component of the program, are the target students of the model. This volunteer tutor's manual contains four sections. The first section introduces the LEX process, states the requirements of volunteers, and explains the basic teaching strategies of the process. The following two sections of the manual apply the language experience process first to reading one's own language, and then to reading the language of others. Finally, the last section illustrates the teaching of language skills through a sample lesson plan. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: