Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDabney, Margaret G.
TitelAn Identification/Curriculum and Evaluation Model for Gifted Black Adolescents: Part I.
Quelle(1981), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBlack Youth; Disadvantaged Youth; Gifted; High Schools; Poverty; Program Descriptions; Program Evaluation; Secondary School Curriculum; Special Schools; Talent Identification; Virginia (Richmond)
AbstractThe paper describes the identification, curriculum, and evaluation components of the Secondary School Experiential Learning Community, a program which currently serves 83 gifted but economically disadvantaged students at the Richmond (Virginia) Community High School. Personal, social, and academic program components are noted. The identification process focuses on an identification matrix which combines measures of ability, achievement, creativity, motivation, leadership, and interview results. Program evaluation focuses on assessment of the school environment in light of the mission and goals of the school; and assessment of the responses of the student to the environment, primarily as reflected in individual growth profiles, and secondarily as reflected by group norms and profiles. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: