Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWebster, Raymond E.
InstitutionManchester Community Coll., CT.
TitelA Cognitive-Behavioral Approach for Dealing with Emotionally Disturbed Adolescents in a Public School Setting. Instructor's Manual. Project: Least Restrictive Environment. MCC Inservice Training Project for Regular Classroom Teachers. Year III, 1980-1981.
Quelle(1981), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescents; Behavior Modification; Case Studies; Cognitive Development; Emotional Disturbances; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Secondary Education; Self Control; Theories
AbstractThe instructor's manual is designed for inservice training on using cognitive behavior modification with mainstreamed emotionally disturbed adolescents. The theoretical rationale and general principles are discussed, and activities to help the instructor explain the tenets are described. The importance of recordkeeping is emphasized. The second section applies a cognitive behavioral approach to disturbed adolescents in a public school setting. A self monitoring system is explained, as are procedures to teach alternative ways of behavior. A case study in which the principles were used with an aggressive 13 year old concludes the manual. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: