Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHawley, Willis D.; und weitere
InstitutionVanderbilt Univ., Nashville, TN. Center for Education and Human Development Policy.
TitelAssessment of Current Knowledge about the Effectiveness of School Desegregation Strategies. Summary. Volume I: Strategies for Effective Desegregation: A Synthesis of Findings.
Quelle(1981), (214 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Curriculum Development; Desegregation Effects; Desegregation Methods; Elementary Secondary Education; Ethnography; Inservice Education; Interviews; Neighborhood Integration; Peer Relationship; Racial Relations; School Resegregation; School Support; School Surveys; Transfer Policy
AbstractThis project report examines strategies for effective school desegregation based on case studies of individual schools, national school surveys, ethnographic studies of classrooms, trend analyses, opinion surveys and conference interviews, and court documents. The strategies identified in the report include the attainment of one or more of the following possible outcomes of desegregation: (1) ending racial isolation among schools and within schools; (2) avoiding resegregation among schools and within schools; (3) improved race relations among students; (4) improvements in academic achievement; and (5) public support for desegregation and school policy. Discussions of pupil reassignment policies, community involvement, and plans for desegregating neighborhoods and housing are related to the findings of the study. Also addressed is the need for structural and curricular changes in schools and more effective inservice training for teachers and administrators. (JCD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: