Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMassialas, Byron G.; und weitere
InstitutionFlorida State Univ., Tallahassee.
TitelPeopling The American Colonies, Episode III. Resource Material Development: Population Dynamics in Eighth Grade American History.
Quelle(1974), (57 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Leitfaden; Unterricht; Lernender; Colonial History (United States); Curriculum Guides; Demography; Family Characteristics; Family Structure; Grade 8; Human Geography; Interdisciplinary Approach; Junior High Schools; Population Distribution; Population Growth; Population Trends; United States History; Units of Study
AbstractThis is the third unit in a series that introduces population concepts into the eighth grade American history curriculum. (See SO 013 782 for an overview to the guide.) In Episode III, the history topic is the late colonial periods. Unit objectives are to (1) examine the effects of different lifestyles on population changes in America and England; (2) scrutinize the effects of the availability of resources on population changes in England; (3) survey the effects of social sanctions and marriage patterns in England and the American colonies on population increase and family size; (4) examine the effect of marriage customs and laws and the effect of different family sizes on population growth; and (5) evaluate student learning and reinforce conceptual understanding of population growth. Activities include having students read and discuss primary source materials about settlement in Kentucky, simulate a move to a new planet, determine arithmetically how different family sizes effect population growth, and play a game which reinforces the concept of population growth. (NE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: