Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLinn, Michael D.
TitelStylistic Variation in Black English Vernacular and the Teaching of College Composition.
Quelle(1975), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Black Dialects; Black Students; Change Strategies; Classroom Techniques; College Students; English Instruction; Higher Education; Language Attitudes; Language Styles; Language Usage; Standard Spoken Usage; Teaching Methods; Writing Instruction
AbstractResearch indicates that most blacks shift between a variety of social registers to produce inherent variability in the features of their speech, which in turn causes problems for college composition instruction. Writing teachers must avoid holding a stereotypic view of black speech, be sensitive to the varying social registers of black speech, and make black students understand that the use of standard English variants does not necessitate a rejection of the students' own culture in favor of white middle class culture. Black students are accustomed to performing in high context situations, where there is a high degree of familiarity with the situation and the people in it and, consequently, an awareness of what social register of language to use. This contrasts with the writing classroom's low context environment and low degree of shared knowledge. By demonstrating the differences between formal, low context style and informal, high context style, and noting when each should be used, writing teachers can be more effective in helping black students make the transition to college writing. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: