Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShapiro, Norma
InstitutionAmerican Institutes for Research in the Behavioral Sciences, Palo Alto, CA.
TitelGetting Down to Business: Software Design Company, Module 20. Teacher Guide. Entrepreneurship Training Components.
Quelle(1981), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Administrator Role; Advertising; Business Administration; Business Education; Business Skills; Computer Programs; Financial Support; Information Sources; Learning Activities; Learning Modules; Material Development; Money Management; Recordkeeping; Salesmanship; Secondary Education; Teaching Methods
AbstractThis is the twentieth in a set of 36 teacher guides to the Entrepreneurial Training modules and accompanies CE 031 068. The purpose of this module is to give students some idea of what it is like to own and operate a software design company. Following an overview are general notes on use of the module. Suggested steps for module use contain suggestions on introducing the module, a brief discussion of the nine units, responses to learning activities, suggestions for summarizing the module, and responses to the quiz. The units are Planning a Software Design Company; Choosing a Location; Getting Money to Start; Being in Charge; Organizing the Work; Setting Prices; Advertising and Selling; Keeping Financial Records; and Keeping Your Business Successful. Each unit contains a case study; responses to individual activities; responses to discussion questions; and a group activity. Suggested readings for the teacher and a list of goals and objectives complete the module. (CT)
AnmerkungenWisconsin Vocational Studies Center, 964 Educational Sciences Bldg., Madison, WI 53706 (Order No. ETC100M2, $3.00. 25% discount on 100 or more of same title. Complete set--ETC100--$200.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: