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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Neither a review of the literature nor three data displays (showing career paths, general influence patterns, and predecessor and successor influence patterns) yield a generative or explanatory theory by which to understand data collected on the professional career paths of Alberta (Canada) educational administrators. The data came from a survey of 1,243 administrators and from over 100 interviews. Alternative models, however, can be derived from the application of wave theory to the biology of slime mold. After slime mold has been starved for eight days, certain cells begin pulsating. The pulsations spread in waves and cause the mold to form either "cloud" or "galaxy" patterns or a primordial slug pattern that eventually leads to spore dispersion. Application of wave theory to the Alberta data indicates that, just as only starving slime mold begins pulsating, in all administrative structures the leaders come from one of the poorest units. Wave theory may also explain the rise of specific structures, through one individual whose "pulsations" meet the needs of the group and attract other individuals to the pulsator. Further research is needed to test the usefulness of wave theory for career path analysis. (Author/RW)
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Thiemann, Francis C.: Biological Systems and Career Analysis. 1979.
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