Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNoonan, Richard
InstitutionNational Swedish Board of Education, Stockholm.
TitelSwedish Science Subjects in an International Perspective: Curriculum, Teachers and Pupils (SNILLE).
Quelle(1981) 10, (9 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; International Programs; Science Education; Scientific Attitudes; Secondary School Science; Sex Differences; Student Attitudes; Surveys
AbstractThe results of the first International Association for the Evaluation of Education Achievement (IEA) survey of science subjects are summarized in this document. The purpose of this survey was to gather data from nationally represented samples of schools, teachers, and pupils from 19 countries and determine the factors accounting for variations between pupils, schools, and the various national school systems. The survey showed that the most variation between schools and pupils in terms of measured achievement and skill was attributed to factors outside the school. The rationale, aims, and Sweden's participation in a second survey are also reviewed, including the objectives and sample populations of the Swedish survey. (Author/DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: