Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPapert, Seymour A.; Weir, Sylvia
InstitutionMassachusetts Inst. of Tech., Cambridge. Artificial Intelligence Lab.
TitelInformation Prosthetics for the Handicapped. Artificial Intelligence Memo No. 496.
[Report No.: LOGO-M-51
Quelle(1978), (34 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCerebral Palsy; Cognitive Development; Communication Skills; Computer Assisted Instruction; Computers; Educational Diagnosis; Severe Disabilities; Spatial Ability; Theories
AbstractThe proposal outlines a study to assess the role of computers in assessing and instructing students with severe cerebral palsy in spatial and communication skills. The computer's capacity to make learning interesting and challenging to the severely disabled student is noted, along with its use as a diagnostic tool. Implications for theories on cognitive development are suggested, especially regarding the role of sensory motor learning in concept formation. The proposed study is outlined, in which eight severely cerebral palsied children (6 to 14 years old) will be tested to determine their cognitive development in terms of Piagetian tasks. The development of communication via a computer system will also be examined. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: