Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller, Norman N.
InstitutionAmerican Universities Field Staff, Inc., Hanover, NH.
TitelFaces of Change. Visual Evidence: An Instructional Approach. Instructor's Notes: Film/Essay Series.
Quelle(1976), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Anthropology; College Curriculum; Cross Cultural Studies; Curriculum Development; Developing Nations; Educational Philosophy; Ethnography; Foreign Countries; Higher Education; Human Geography; Instructional Films; Instructional Materials; Interdisciplinary Approach; Rural Development; Rural Environment; Rural Population; Social Sciences; Teaching Methods; Thematic Approach; Afghanistan; Bolivia; China; Kenya; Taiwan
AbstractDesigned for use with the multidisciplinary film project, "Faces of Change, Five Rural Societies in Transition" for the college social studies curriculum, this manual contains an overview of the material and its underlying philosophy and suggests teaching strategies. The first section discusses the overall approach, the use of films in teaching, and the philosophy behind the use of visual materials as reliable raw data. The second section describes how to use the materials and discusses resources available to the instructor, covering teaching strategy, course format, film descriptions, and themes that can serve as the focus for a general course using the "Faces of Change" films and essays. Using the theme of "change" for demonstration purposes, the manual presents ideas for building a course or a portion of a course around a general theme. Appendixes contain a subject index to teaching themes, an instructor's tear out briefing form, and a list of the films in the series, their length, authors and filmmakers. (CM)
AnmerkungenWheelock Educational Resources, P. O. Box 451, Hanover, NH 03755.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: