Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampana, Phillip J.
InstitutionTennessee Foreign Language Teaching Association.
TitelForeign Language Programs in Tennessee Public Schools, 1978-79.
Quelle(1980), (88 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Secondary Education; Language Enrollment; Public Schools; Rural Education; School Districts; School Support; Second Language Instruction; Second Language Programs; State Aid; State Surveys; Student Teacher Ratio; Tennessee
AbstractThis study is an attempt to identify levels of support for foreign language programs in Tennessee within individual schools, school systems, counties, and congressional districts. Extensive charts, tables, and maps accompany the discussion of availability of foreign languages, support of foreign languages, enrollment in foreign language classes, and teacher populations. Results indicate that the state, as a whole, is not providing an adequate breadth of depth of foreign language instruction. It is recommended that a variety of programs be instituted in the various counties. With this practice, rural students will not be denied the opportunity to study a foreign language. (JK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: