Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Richard E.
InstitutionCalifornia Univ., Santa Barbara. Dept. of Psychology.
TitelContributions of Cognitive Science and Related Research on Learning to the Design of Computer Literacy Curricula. Report No. 81-1. Series in Learning and Cognition.
Quelle(1980), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCalculators; Cognitive Processes; Computer Science Education; Learning Processes; Models; Programing; Psychological Studies; Teaching Methods
AbstractA review of the research on techniques for increasing the novice's understanding of computers and computer programming, this paper considers the potential usefulness of five tentative recommendations pertinent to the design of computer literacy curricula: (1) provide the learner with a concrete model of the computer; (2) encourage the learner to actively restate the new technical information in his or her own words; (3) assess the learner's existing intuitions about computer operation and try to build on or modify them; (4) provide the learner with methods for chunking statements into smaller, meaningful parts; and (5) provide the learner with methods for analyzing statements into smaller, meaningful parts. It is concluded that, while results of cognitive research provide qualified support for the first two recommendations, more active research is needed on the other three. A bibliography lists 59 references, and appendices include seven statements used in a BASIC-like instructional booklet, examples of six types of test problems for a BASIC-like language, an example of an elaboration exercise, and data from a study included in the review. (MER)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: